Blog 16: Toerist in India

8 februari 2020 - Ede, Nederland

Deze blog uiteindelijk een aantal dagen later online gekomen, zodat we even konden bijkomen van de reis.

Dit is hem dan de allerlaatste blog vanuit het vliegtuig ergens boven Londen. Wij zitten in het allerlaatste vliegtuig, dat ons naar Amsterdam zal brengen, waar onze familie en vrienden ons op gaan wachten. De reis is al even bezig; we hebben al een 9,5uur lange vlucht vanaf Delhi naar Heathrow erop zitten. Wat een gek gevoel dat we na 5 maanden onze familie weer gaan zien en terugkomen in Nederland waar het leventje weer verder gaat. Wij zullen de avonturen altijd met ons meedragen en nooit vergeten. Voordat wij definitief afronden nog een korte blog over Goa en Delhi.

De laatste twee weken hebben wij doorgebracht in Goa en New Delhi. In Bihar hadden we al gehoord dat Goa een totaal andere staat is dan Bihar, voornamelijk veel welvarender, maar we hadden geen idee. Goa is prachtig, groen, rustig en hoe de lokale mensen zichzelf omschrijven is dat ze een vrije geest hebben. Heel gek dat dit ook India is. In Goa komen veel toeristen, voornamelijk uit Rusland. Wat wij de hele week gedaan hebben? Zon, zee en strand, uitrusten en een aantal dagtripjes gemaakt. Zo hebben we een boottocht gemaakt naar verschillende stranden en hebben we dolfijnen gespot. Verder hebben wij een dagje een scooter gehuurd en rondgetoerd en zijn we naar de bekendste waterval van Goa geweest. Gek om na 5 maanden geleefd te hebben in een rural state nu de toerist uit te hangen. Het duurde 1/2 dagen voordat we totaal konden genieten; het was raar om ons werkende leventje in Raxaul achter te laten om nu te genieten van een vakantie en wat hebben we genoten!

Na 10 dagen Goa vliegen we terug naar New Delhi waar het avontuur allemaal begon. Wij kunnen de onwetendheid nog zo goed herinneren, geen idee wat er ging gebeuren en hoe het allemaal zou gaan lopen, en nu vijf maanden later zijn we weer terug in Delhi. Zaterdag komen we aan, en dinsdag vliegen we om 13:30 weer terug naar Amsterdam met als overstap Heathrow. In de tussentijd zijn we 1 dag naar de Tai Mahal, 1 van de zeven wereldwonderen geweest; waanzinnig was dat. De andere dag zijn we Delhi in geweest en hebben we mooie monumenten bezocht en de stad verkend.

Daarna was het tijd om voor de allerlaatste keer onze koffer in te pakken, en ons voorbereiden op een 9 en 1 uur durende vlucht.

Wij willen jullie als trouwe volgers van ons blog hartelijk bedanken! Bedanken voor de support en lieve/leuke reacties op de blog.

Liefs,

Willianne, Rianne en Martine.

1. Anneke van der Kooij:
    8 februari 2020