De reis deel 1

5 september 2019 - Delhi, India

Woensdag 4 september was het zo ver. Elke stap is er één verder van ons lieve uitzwaai comité om vervolgens naar Heathrow te vliegen. Snotterend, dikke ogen en na cafeïne van de Starbucks stappen we in.

We vliegen eerst naar Heathrow, waarbij we een uur terug in de tijd gaan. Tijdens het 3uur wachten, wordt Willianne steeds stiller. Wat blijkt: ze heeft een zeer lege maag en gelukkig is daar die overheerlijke macaroni met heerlijke bloemkool(tijdens dit typen loopt het water Willianne opnieuw in de mond). Weer wat over elkaar geleerd. Vervolgens staat het tweede vliegtuig klaar. Onze nachtvlucht naar New Delhi. We verspreiden ons over het vliegtuig en doen een poging tot slapen. Martine ligt voetje te vrijen met een Indiase vrouw en deze ziet Martine na gezellige gesprekken als potentiele schoondochter. Rianne slaapt en plotseling gaat achter haar het licht aan, Rianne wakker en vraagt, ‘can you put the light off, please’, waarbij mw. nogal geagiteerd antwoord: ‘it cannot affect you (mw. gaat verder met tv kijken en Rianne doet weer een poging tot slapen)’. Niet veel later lijkt Willianne kwijt te zijn: zij doet een poging tot slapen op de koude vliegtuig vloer, waardoor ze vervolgens het ontbijt mist.

5 september. Met 4,5 uur tijdsverschil erbij landen we rond 11:00 op New Delhi, waar we vlot onze visa - stempels krijgen en onze bagage verzamelen.  We realiseren ons dat het avonduur nu echt van start gaat. We beginnen met een zoektocht naar onze chauffeur en na het bestuderen van verschillende hallen en mensen met bordjes, blijkt onze chauffeur al badend in het zweet met zijn bordje met onze doopnamen erop buiten te staan. Daar staan we dan, met 6 koffers, 3 backpacks en 3 oververhitte meiden bij een veel te kleine witte auto en een niet te vergeten volle kofferbak. Hoe dan, denken we. Ook hieruit blijkt dat overal een oplossing voor is, namelijk op het dak en op schoot. Aan Rianne der koppie is te zien, #hoe dan, maar laat het vooral los en #hakunamatata#Weerelkaarbeterlerenkennen. Maar uiteindelijk rijden we dan bepakt en beladen, drie kwartier toeterend door het chaotische New Delhi en komen we veilig aan op ons tussenverblijf voor 2 nachten.

We sluiten de blog af met een Indiase currie en kijken uit naar het twee deel van de reis waar we zullen belanden bij onze eindbestemming. Raxaul!

Liefs,

Willianne, Rianne en Martine.

Alle koffers zijn meekomen met beide vluchten, op zoek naar de chauffeur.Dit kan ook!Indiase curry

1. Janet Brouwer:
    5 september 2019
    Oh dames, het begint inderdaad nu echt!
    Heerlijk om te lezen, verheug me nu al op het volgende verhaal! 😀
  2. Angelique van der Boon:
    5 september 2019
    Haha, geweldig😂!! Mijn voorspelling kwam volledig uit!! Geniet met volle teugen van dit geweldige avontuur!! 😀😘
  3. Lise:
    5 september 2019
    Nou je ziet er fris en fruitig uit Rietje, welkom in NEW Delhi....

Geniet ervan en alvast een goede vlucht naar jullie laatste bestemming😘😘
  4. M.van der Boon:
    5 september 2019
    Het is nu echt begonnen,geweldige uitdaging ,veel leeerzame en fijne ervaringen met elkaar.
  5. Susanna van den Brink:
    5 september 2019
    Leuk om te lezen en zo mee te beleven. Ik kijk nu al uit naar jullie volgende blog. En geniet van alles wat jullie meemaken.
  6. Tineke d G:
    6 september 2019
    Leuk jullie eerste reisbericht te lezen. #ditsmaaktnaarmeer
    Een hele goede tijd gewenst met elkaar!
  7. Arjan Joke Sem Joy:
    Leuk om te lezen hoe t gaat! Ja Rianne, hakuna matata! Hou dat vast 😉
  8. Thirza Schouten:
    6 september 2019
    Namasté! Leuk om te lezen, meiden! Reis-visa-, curry- en taxi-ervaring al in de pocket. Op naar de rest van jullie avontuur. Stiekem ben ik heel benieuwd naar jullie nieuwe outfits, maar die krijgen we vast nog wel te zien. Enjoy!